Kontroversi kan tajuk entri nih....Jangan berhenti membaca, memang ada kaitan dengan tajuk di atas bukan sekadar tajuk untuk memancing trafik semata-mata bak kata Topotato - blog hijau . Terlalu lama berfikir arah tuju blog ini sebab blog yang lagi satu pon ada sedikit berkisar mengenai personal tetapi hanya lah sekadar persoalan bukan mengenai kehidupan seharian. (satu blog je mane boleh dapat earning banyak kan).


Kenapa aku buat tajuk macam tu??Mesti sape-sape boleh teka ape sebenarnya yang aku katakan?
Mungkin ada yang fikir aku mengutuk atau menghina tahap pendidikan sesiapa sahaja yang berada pada peringkat yang rendah atau terbawah.Mungkin ada yang fikir aku nih rasa bangga sangat dengan tahap pendidikan aku (diploma je). Mungkin jugak fikir aku cume anggap orang yang ada pendidikan sahaja yang berjaya dalam hidup??? Salah sebenarnya semua tanggapan-tanggapan standart itu....

Kejayaan seseorang biasenya memang berdasarkan tahap pendidikan tapi tak semua orang pandai dari segi pendidikan.Ada juga yang menggunakan pengalaman hidup sebagai arah menuju kejayaan.Aku sendiri pon sampai sekarang masih tak mendapat tempat di mana-mana sektor kerajaan atau swasta.Position memang ada tapi kekosongan terhad.Nak buat macam mana...tunggu jelah....Kata-kata aku di atas ini juga disokong oleh artis ini.Lihat pada link tersebut di bawah tajuk "pandai dari segi buku atau pengalaman".... Komen Lisa Surihani .

Snap-snap pic : breakfast hari ini

Teh Clenx Tea - Membuang toksin da lemak dalam badan.Tak tau toksin?Google lah ye

Cara-cara untuk penyediaan teh tesebut :

Pertama skali kene kuarkan dari paket...Takkan nak rendam dengan paket kot...Gunakan gelas minum seperti standart di atas...Lebih mujarab....jangan tamak dengan menggunakan gelas berbentuk besar seperti di gerai mamak...

Rendam dalam cawan/gelas tadi dengan air panas serta mendidih...Jangan guna air panas yang dah tak panas....sure khasiat teh tak menjadi sangat.Pada meraka yang biasa minum teh dengan gula diingatkan bahawa teh ini tidak perlu letak mende tuh.Pahit pon pahit la...Kan "Pahit itu ubat,manis itu penyakit"..

Last sekali, supaya tahap kepanasan teh ini jangka panjang (long lasting ek?) tutup lah dengan penutup plastik (rembat abg pnyer) atau ape-ape sahaja penutup (pkai jenis besi lagi bgs)....Teh ini paling nikmat di minum selepas makan pagi atau tengahari bergantung pada tahap pemakanan anda(tahap lagi).....jangan tertipu dengan iklan sebentar roti dan makanan ikan(eh terselit jugak).....Sarapan yang betul adalah seperti di bawah....

selamat hari isnin dan sarapan dulu yek.....

P/s : pagi-pagi isi minyak boleh terserempak member...dah berjaya dia...sedangkan aku...hoho