kawan-kawan yang memang layak digelar "sahabat"

Sekejap jek dah nak masuk tahun 2010???mungkin aku terleka pada awal tahun jan 2009 - mei 2009 akibat kecuaian dalam pengajian aku atau lebih dikenali sebagai extend semester.Cuma berbeza dengan konsep universiti, aku hanya perlu ulang modul yang gagal...dan yang paling besh gile-gile satu modul sangkot masa semester 2 sampai ke semester 6 tak boleh ambik lagik...tak pasal-pasal ada semester 7...walaupon kene drop satu modul masa semester 6 sebab terlalu berat sangat, semester 7 tekanan dia cuma aku tak duduk rumah sewa, geng seperjuangan pon sorang jek..memang tak "happening"...!

lu all the best "sahabat"

selepas tamat semua itu aku pon cepat-cepat apply mana-mana keje kosong...dari kilang jepun sampai lah ke sektor awam aku mohon...1st intebiu masa poli...modul BI...tuh percubaan jek,tapi lecturer aku cakap ok jer,lagik satu dia cakap aku punyer pronoun dan dictiction jelas dan tak lari pitching....tapi tuh la masa intebiu betul-betul punyer aku menggelabah...2nd intebiu masa bulan pose kurang menggelabah tapi dari pandangan pertama "dia" aku taw aku tak dapat kerja tuh....sampai lah ke last intebiu pon aku gelabah lagik, kompom tak pergi lagik tempat tuh....

Semunya berpunca dari aku 3 tahun yang dulu...aku sia-siakan peluang masa belajar dulu..tapi aku bersebab...aku hilang fokus pada semester ke-2....sesuatu yang menjatuhkan maruah aku..semester 1 pon cam tu jugak,apa la kes member aku yang mata sebelah sepet tuh cita pasal aku kt geng-geng "dragonball" tak pasal-pasal jadi badut kelas...!tak pe lah,ko menang dah aku kalah,ko ambik masa 3 tahun aku sampai jadi macam gini pon aku syukur aku masih hidup lagi,walau belum sengsara dengan keadaan begini takpe..Allah menentukan setiap perkata berlaku dan pasti ada hikmah di sebaliknya....


P/s : kita mudah nilai orang hanya dari luaran tanpa kenali siapa dia...bagaimana jika diri sendiri dinilai begitu???susah nak hilangkan rasa itu dari diri sendiri kn.... "salam tahun baru"...terima kasih kerana membaca entry ini...ia memang agak emo....